torsdag 2. april 2015

I full utvikling

Valpene er godt inn i sin tredje uke, og utviklingen går helt etter boka. Øynene åpner seg, de stabber avgårde på fire ennå nokså ustøe bein, og er ikke lenger avhengig av mora for å få gjort fra seg. De krabber utafor soveplassen så godt de kan, og tisser og bæsjer på avisen. Det er bare det at det er slitsomt å komme seg helt til avisen, så da må man ta seg en lur…

150402 avis og teppe

Uke 3 er en overgangsperiode med rask motorisk utvikling, etterhvert brukbart syn, antydning til tenner og utvikling av hørsel. Valpene begynner å vise interesse for hverandre. Nå skal de gradvis få oppleve ulike underlag, former, farger og leketøy, og med alle sansene åpne, er de klare til å utforske mer og mer.

150302 Bárki 1

Bárki

150402 Brage 1

Brage

150402 Balto 1

Balto

150402 Birka 2

Birka

2 kommentarer:

  1. Så skjønne de er! Og for noen herlige fargevarianter, er jo superenkelt å se forskjell på de. Jeg har en tendens til å stort sett bare se på hannhundene når jeg ser valpebilder, siden jeg ikke kunne tenke meg tispe, men Birka ser jo helt fantastisk ut! Og ikke fikk jeg noen umiddelbar favoritt blant gutta heller, de ser like skjønne ut alle tre :)

    SvarSlett
  2. Takk for det, Kjersti! Ja, det er veldig greit at de er så ulike!

    SvarSlett