søndag 10. april 2011

Helg i april med “våronn”

Snøen har rent unna med toppfart! Plutselig er det bart på vår lille hageflekk, og våronna er i gang! Stoler og bord kommer fram, og sola kan nytes:
April 1109 001
Ørene forteller oss at Emma ikke er helt sikker på om hun kan slå seg til her i stolen, og Warja har like godt funnet sin plass under bordet:
April 1109 005
Mutter´n har vært på hundeteorikurs hele søndagen, og språk var et av temaene. Det er spennende å studere uttrykkene, fra snute til hale, med alle variasjonene og nyansene i kommunikasjonen. Lapphunder har et ganske tydelig språk, syns jeg, og de er rørende uttrykksfulle! Og så vil de så gjerne kommunisere med oss!

7 kommentarer:

  1. ...og SOM de kommuniserer Ragnhild. Det lyser jo lang vei av Emma, at hun muligens er litt ute på ville veier oppi den stolen:o)

    NÅ ER DET VÅR. JIPPI!!!!!!

    SvarSlett
  2. Skal si du er flink til å kurse deg. Mange spennende ting å lære!
    Har hatt våronn her idag. Raking og rydding. Deilig søndag!

    SvarSlett
  3. Åhh som jeg misunner deg det kurset. Et sånt kurs kunne jeg tenke meg å godt på. Her er det desverre ikke så mye kursing å få med seg.
    Warja er så fin der hun sitter under borde og Emma ikke helt sikker på om hun får lov til å sitte i stolen!! Kjempe flotte jenter!! Ha en flott uke videre!!

    SvarSlett
  4. Å lese hunden er utrolig spennende, de har jo så mange forskjellige utrykk. Lykke til videre med kurset:o)))

    SvarSlett
  5. Ja dere er heldige der opppe i øst, masse flotte kurser..Her nede skjer det sjelden noe, men man må bare være tidlig ute å hive seg på det som dukker opp ;)

    Å det med kommunikasjon og hundens kroppspråk er jo noe av det mest interresante!

    SvarSlett
  6. Det er et spennende tema, det med hundens språk. Det som slår meg stadig vekk, er at det er svert lit av alle de signalene som går fra hund til hund jeg får med meg. Ellers så er vår rase enkel å fårstå i forhold til mange andre rase.
    Vi ser jo godt på bildene dine hva disse to damene formidler. Herlige bilder:-)))))

    SvarSlett
  7. Spennende med kurs, og du er jammen meg flink å gå på dem også :)
    Lapphunder har et tydelig språk ja, vises på laaang vei :) (spesielt om de har gjort noe de vet er galt) Hihi :)

    SvarSlett