tirsdag 18. juni 2019

Litt av hvert om Kvitsymras gjøren og laden

Jeg tok mot til meg og meldte både Liisa og Warja på rallylydighetskonkurranse i slutten av mai. Vi har trent litt nå og da, og er langt fra gode, men nå ville jeg prøve. Målet var å ikke diske, og det gjorde vi ikke. Ikke ble vi sist heller. Moro var det, og med litt mer trening skal vi nok klare det enda bedre!

Liisa er allerede Norsk utstillingschampion, men jeg tenkte det kunne være moro å stille henne ut igjen, siden jeg likevel skulle til rasespesialen i Drammen. Og den godeste Liisa fikk CK av dommeren, så hun holder da formen og fasongen!

Nå håper vi at Liisa skal få et kull igjen snart. Informasjon om det vil vi legge under fanen for planer.
Kvitsymras Fenta “Tessie” viste seg også fram på spesialen, og fikk fin kritikk med Very good.

Det morsomste i det siste er likevel det nye valpekullet, som kom 11. juni. 6 fine, livskraftige valper kom til verden, og mor Jalka er stolt og flink mor. Hun har jo erfaring, og fikser det hele med stor kjærlighet og mye omsorg. “Bamse”,  Hilbesguovza av Vintervidda, svensk og norsk utstillingschampion, kan være stolt av sine førstefødte, 4 tisper og 2 hanner. Valpelivet dreier seg foreløpig om å spise og sove, spise og sove. De legger godt på seg!
Nå venter 6 familier på sine nye familiemedlemmer!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar