søndag 4. september 2011

Så lenge siden sist!

Sommeren har gått, og vi fikk andre ting å tenke på enn småprat om bikkjer! Noen ting ble plutselig så bagatellmessige… Men hverdagen vender tilbake, og det er nok slik at det er uvesentlighetene som fyller livet vårt, og som gir oss glede og mening. Men store, gode ting hender også, som å bli besteforeldre, for eksempel! Livet tar noen svinger, og kontrastene kan være store.

Vi holder ut i regnværet, og kommer oss på tur!

003

Men vi har da hatt noen fine sommerdager også:

Disse holder graset nede på tunet:110713 101

Jegeren:

110713 023

Sommerdager kan være sånn også!

110713 135

Og sommernetter!

110713 168

110713 111

110713 150. Warja portrett

Nå har modul 2 på fordypningskurset begynt, og hovedtema er problemhunder og problemløsning. Veldig interessant, og jeg kjenner igjen i, heldigvis, liten målestokk, atferd, eller hundemanerer, som kan utvikle seg til problemer hos noen hunder. Sjøl kan jeg sette strek over første ledd: problem, og fastslå at jeg har -hunder, med alt hva det medfører.

Vi har også begynt å finne kjentmannsposter i marka, og husker vi på å ta med kameraet, kan det hende det blir bilder fra spennende steder. I dag traska vi i øs – pøs til Igletjern like ved Mariholtet, og oppdaga et spennende sted vi aldri har sett før! Lurt med Kjentmannsmerket – det trekker oss til steder vi neppe ville ha oppdaga ellers. Med på turen var Emma-sønnen Avvo, en flott og staut ungdom, som ligner ganske mye på mora si, men er større og kraftigere, akkurat som meg og min sønn!

8 kommentarer:

  1. Godt at dere er tilbake :)
    Nå håper vi bare på en fin høst med mange fine turer for både to- og firbente :)

    SvarSlett
  2. Ja, det har skjedd mye i sommer. Vi har vel alle "landet" litt. ;)

    Grattis som besteforeldre, nå får dere det travelt. Mye moro og kos. :)))

    Så spennende med modul 2 på kurset. Det er jo et kjempetema med problemadferd og problemhunder. Håper du vil skrive noe om det etter hvert?

    SvarSlett
  3. Godt å høre litt nytt fra dere Ragnhild. Ja, det har vært en kontrastfylt sommer, ikke desto mindre er det jo veldig koselig at dere har blitt besteforeldre. Gratulerer! Nydelige bilder av nydelige hunder:o)

    Høres ut som et veldig spennende kurs, og i likhet med Nina håper jeg du skriver mer om det ved en senere anledning.

    Ha en fin høst:o)

    SvarSlett
  4. Koselig å høre fra dere igjen, selv om jeg har "sett snurten" av deg på FB sånn innimellom ;-)
    Men, du har vel ikke blitt sauebonde??

    SvarSlett
  5. Det har virkelig vært en kontrastfylt sommer, med hendelser som setter livet i nytt perspektiv, etter sjokket så har det for min del vært en tid med ettertanke.

    Så koselig med et nytt barnebarn Ragnhild, gratulerer så mye.

    Sier ikke nei takk jeg heller dersom du har tid og lyst å skive innlegg om kurset du går på;o)

    Fra Berit og Ville

    SvarSlett
  6. Ja Nøve, jeg har så vidt vært innom FB, og jeg har ikke blitt sauebonde. Sauene holder til rundt hytta på vestlandet, og noen ganger tenker jeg at sauebonde kanskje ikke er så dumt å være. Eller hva sier du, Gry?

    SvarSlett
  7. Noen som leier en går her i grenda fikk seg to koppelam i vår, de skal vel liksom spises til vinteren antar jeg... Det spørs, det da!

    SvarSlett
  8. Akk ja, yngstedattera mi nekter å høre hvor lammesteika og skinnfellene våre kommer fra...

    SvarSlett