søndag 19. desember 2010

Varme tær!

Fryser du på beina? Det gjør aldri jeg lenger! Etter at jeg gikk til anskaffelse av de australske saueskinnsstøvlene fra Uggs, er jeg alltid god og varm!

2010 -09 003utvalg

Jentungen var den som først fikk sine, og ønsket var så sterkt og intenst at mora ga etter. Men støvlene var dyre, og jeg begynte å leite på nettet. Der fant jeg dem til en langt lavere pris enn den forholdsvis stive butikkprisen! Året etter slo jeg til og skaffa meg et par sjøl, fra samme sted, og ikke bare var de langt billigere, men modellen jeg ville ha, har jeg ikke sett i Norge. De har høyere skaft og en fastere, mønstret såle, såkalt “hiking”-utgave. Etter nærmest å ha bodd i sine støvler fra oktober til april i tre sesonger, var jentungens utgåtte, og nye ble bestilt, igjen fra samme sted. I forhold til utsalgspris i norske butikker, sparer jeg 600 – 700 kr på å bestille direkte, og det er inkludert både frakt og toll! Her er nettbutikken jeg har brukt: http://www.snugaustraliauggboots.com.au/

Støvlene er mjuke i skinnet, og jeg opplevde å få en rift i mine da jeg sparka borti ei rot etter ganske få dager! Så skuffende! Men skomakeren lappet dem så fint, og begge fikk en ekstra tåhette. Erfaringen er altså at de er glimrende i snø, men ikke på stier i barfrost. Og sånn som vintrene har vært de siste åra, er de prima. Jeg vader tørr og varm i djup snø!

Her er et par stykker som aldri fryser:

2010 -09 004

Emma vil helst ligge ute i snøen. Warja kommer bortom og viser henne litt oppmerksomhet.

2010 -09 009

Vis detaljer

En liten julekrans til slutt! Snart er det  tid for å pynte huset!

8 kommentarer:

  1. Varme tær må man ha. Jeg lurer også på sånne uggs, egentlig. Bruker Dockboots nå, men greit å han noe å bytte på med.

    Fine snødamene dine, det er deilig å ha en rase som ikke fryser på denne tiden av året.

    Kos deg med pynting og god jul til deg og dine!

    SvarSlett
  2. Sånne sko har jeg også lyst på! Eller de reinsdyrskoan fra topsy!! Tenk så godt å varmt da!! Mira fryser heller ikke..Bare nyter hver minst kuldegrad! Men Embla og Vinur skjelver litt når det tipper 10 minus!

    SvarSlett
  3. Så bra, takk skal du ha Ragnhild!! Min datter har samme sko og jeg har sagt at jeg også vil ha. Nå får jeg adressen levert på blogg;o)))

    Hvordan er størrelsene, små, store eller normale størrelser.

    Så nydelig da...Warja som gir storesøster Emma sånn forsiktig oppmerksomhet:o)

    SvarSlett
  4. Det er deilig med gode sko for vintern da. :) Utrolig hvor forskjell det er på priser på internett!
    Koselig at hundene bare kan kose seg ute i snøen. Og egentlig allerhelst vil være ute. Jeg synes Warja er blitt så utrolig fin i fargene og så mye pels :) Emma er veldig fin og, men Warja ser mye større ut :P

    SvarSlett
  5. Berit, det er et nøyaktig måleskjema på nettsiden til denne leverandøren, og det passet godt for våre føtter. Rett som det er, har de enkelte modeller, også de mest populære, til kraftig redusert pris, så det kan være lurt å titte innom. Da jeg kjøpte til datter nå sist, var det til godt redusert pris av deres ellers mye lavere pris enn norske butikker.

    SvarSlett
  6. Takk for tipset, Ragnhild. Kjempesmart å bruke nettet og sjekke priser. De er jo fryktelig dyre ellers. Vi trenger jo noe varmt på beina når vi er ute med lappene.

    SvarSlett
  7. Det der er de varmeste skoene jeg noen gang har hatt! Og, det er utrolig godt å ta dem på etter en lang tur i fjellsko/skisko. Har dem alltid med :)

    SvarSlett
  8. Ja, de skoene er kjempegode og varme! :D Jeg har dem selv, jeg bestilte de til Sebastian (broren min som studerer i USA) i fjor, så tok han de med seg hjem til meg til jul, og nå er det omtrent bare de skoene jeg bruker når det er kaldt ute! :D

    SvarSlett